taglajn :D
o grach i nie tylko

Wyniki wyszukiwania dla frazy:

Ilustracje – „Emigranci”

Drugi komplet ilustracji do „Projektowania Przeżyć” trafił do książki. Czekamy jeszcze na trzeci komplet, bo w w książce omówione będą trzy przykładowe gry: gra akcji, gra fabularna i gra strategiczna. Przykładowa strona wygląda tak: Autorem tego kompletu ilustracji jest Aleksander Spisak, który na co dzień pracuje w studiu budującym gry komputerowe. Gra, którą rysuje na […]

CZYTAJ

Ilustracje – „Przytul Żyrafę”

Mamy już komplet rysunków przedstawiających jedną ze zmyślonych gier omawianych w książce, noszącej tytuł „Przytul Żyrafę”. Jej przewodnim motywem jest zarządzanie firmą kurierską, która dostarcza przedmioty pomocne w spełnianiu marzeń mieszkańców. Kurierami są żyrafy, a jednym z zadań gracza jest dbanie o to, by im się nie nudziło i żeby miały co jeść. Będziemy na […]

CZYTAJ

Zaczynamy skład – z opóźnieniem

No nie ma co kryć, było opóźnienie. Ale najpierw najważniejsze: „Projektowanie Przeżyć” przeszło przez korektę i dotarło to składu. Po składzie będzie trzeba książkę przeczytać jeszcze raz, a potem drukujemy. Równolegle powstają ilustracje. Podzieliliśmy je na cztery paczki, z których jedna powstaje równolegle ze składem, a pozostałe trzy powierzyliśmy trojgu utalentowanych ilustratorów. Tutaj powstało opóźnienie, […]

CZYTAJ

Redakcja gotowa

„Projektowanie przeżyć” liczy obecnie 283 tysiące słów, czyli sam jego tekst zajmie prawie tysiąc stron. To oznacza, że pisząc ostatnie rozdziały nie pamięta się już, co dokładnie było w pierwszych. Dlatego po napisaniu całości konieczna była autorska redakcja, czyli przeczytanie wszystkiego jeszcze raz i uspójnienie. Ten etap prac udało się zakończyć w zeszłą niedzielę. Autorowi […]

CZYTAJ

Rozdział 16. napisany

Wybaczcie, że otrzymujecie to powiadomienie z tygodniowym poślizgiem. 19 lutego zakończyło się tworzenie rękopisu „Projektowania Przeżyć”, co oznacza, że cała książka została spisana i można ją przeczytać od początku do końca. Następnym krokiem jest redakcja tekstu, czyli sprawienie, by czytało się go przyjemniej i wygodniej. Równolegle będą powstawały ilustracje. Tekst przejdzie następnie korektę, skład i […]

CZYTAJ

Rozdział 15. napisany

Zawsze kiedy wydaje nam się, że już będzie z górki, życie robi nam psikusa. Na przełomie lutego i grudnia „wyłożyły się” dwa z trzech projektów, na których opiera się finansowanie zespołu. Trzeci projekt doznał nieoczekiwanej zmiany organizacyjnej, która go nie opóźniła ani nie „wyłożyła”, ale za to przesunęła o kilka miesięcy termin płatności. Do kompletu […]

CZYTAJ

Rozdział 14. napisany

Jest taki motyw w reklamach produktów, które próbują uchodzić za bardziej ekskluzywne niż w rzeczywistości. Reklamodawca opowiada nam, że ta oto herbata pochodzi z najbardziej herbacianego regionu świata na stokach najwyższej góry, gdzie tylko najmłodsze listki są zrywane rączkami najsłodszych niemowląt i tylko w pełni księżyca, a przed zerwaniem są lizane trzy razy przez mruczące kocięta.

CZYTAJ

Rozdział 13. napisany

13. rozdział książki, czyli pierwszy rozdział czwartej części, ma „tylko” niecałe 15 tysięcy słów. To dlatego, że nie wymagał omówienia rozbudowanej teorii. Jego tematem jest tylko jedno pojęcie: spójność. Spójność nie jest wcale skomplikowana, przeciwnie, wprowadzanie jej do utworu zwykle go upraszcza. Jest za to mało intuicyjna. Nie warto więc dzielić włosa na czworo i […]

CZYTAJ

Rozdział 12. napisany

Trochę skucha z naszej strony. Rozdział 12 jest napisany od trzech tygodni, ale urwanie głowy w życiach osobistych pokrzyżowało nam plany komunikacyjne. W międzyczasie powstała już znaczna część rozdziału 13, więc kolejny wpis może pojawić się szybciej niż się spodziewacie. Najważniejsza wiadomość, którą mamy Wam do przekazania teraz, jest taka, że prace nad książką idą […]

CZYTAJ

Rozdział 11. napisany

…i to już jakiś czas temu. To sprawozdanie ukazuje się z ponadtygodniowym opóźnieniem, głównie za sprawą upału i tymczasowego nawarstwienia zajęć. W rozdziale 11 zajmujemy się przede wszystkim mechanizmami gromadzenia wiedzy. Wymagało to podjęcia dość istotnej decyzji o kształcie całej książki, mianowicie na ile jej treść ma się powielać z „Level designem”. Ważnym kryterium dla nas jest tutaj to, że bardzo wiele osób już ma „Level design”. Nabyliście około tysiąca egzemplarzy, czyli tyle, ile w swoim czasie zakładaliśmy jako praktyczne maksimum dla takiej publikacji.

CZYTAJ

Rozdział 10. napisany

Dziesiąty rozdział okazał się najtrudniejszym do napisania i najbardziej pracochłonnym. Sądziłem, że będzie zupełnie inaczej, bo raz już pisałem na ten sam temat. Pętle rozgrywki omawiam dość szczegółowo w „Level designie”. Jednak „Level design” jest książką o projektowaniu treści gry, a nie o projektowaniu przeżycia, dlatego chociaż pisałem o tym samym, to jednak z zupełnie […]

CZYTAJ

Rozdział 9. napisany

Wraz z napisaniem tego rozdziału "Projektowanie przeżyć" stało się dłuższą książką niż "Level design". Rozdział ma prawie 21 tys. słów i jest najdłuższym z dotychczas przygotowanych. Mimo to wciąż liczę, że uda się utrzymać książkę w limicie 800 stron.

CZYTAJ

Rozdział 8. napisany

Ósmy rozdział, zaraz po napisaniu, ale przed redakcją, ma nieco ponad 17 tysięcy słów, czyli około 60 stron. To drugi najdłuższy rozdział spośród przygotowanych do tej pory. Dłuższy jest tylko rozdział trzeci, który dotyczy intuicji programistycznej. Zazwyczaj staram się zmieścić w przedziale 12-15 tysięcy słów, po to by książka miała raczej 800 stron niż ponad tysiąc. Ale to nie jest wpis o statystykach, tylko o realiach.

CZYTAJ

Rozdział 7. napisany

Siódmy rozdział już napisany. Rozdział ósmy zaczął powstać równolegle i będzie napisany jeszcze w październiku.

CZYTAJ

Rozdział 7. przesunięty o tydzień

Końcówka prac nad szóstym rozdziałem przebiegła bez przeszkód. W trakcie pisania siódmego rozdziału wydarzyło się kilka rzeczy, które go opóźnią:

CZYTAJ

Rozdział 6. napisany… prawie

Bez obaw, rozdział jest napisany pod pierwszej do ostatniej litery. “Prawie” polega na tym, że rozdział jest długi, liczy niemal 19 tys. słów. Z tego powodu pisanie go przeciągnęło się o cztery dni. Teraz muszę przeczytać go uważnie i ze świeżą głową, tak żeby cała ta ściana tekstu miała sens. 🙂 Im większa długość, tym […]

CZYTAJ

Rozdział 5 napisany

W piątym rozdziale wyobrazimy sobie, jak działa gracz (w uproszczeniu) i zapoznamy się z koncepcją typowego gracza.

CZYTAJ

Ej, ale serio, co dalej?

Wraz z rezygnacją z innych projektów odzyskaliśmy bardzo ważny zasób, którym jest kontrola nad naszym własnym harmonogramem. Nie będziemy już więcej gasić cudzych pożarów. Spodziewajcie się więc kolejnych aktualizacji stanu książki raz na 2-3 tygodnie.

CZYTAJ

Co dalej z książką?

To, co nam się przydarzyło, jest dobitnym przykładem kaprysów prawdopodobieństwa. Jeszcze przed rozpoczęciem kampanii crowdfundingowej „Projektowania Przeżyć” próbowaliśmy rozpocząć nie jeden, nie dwa, lecz cztery projekty. Podczas kampanii wszystkie były uśpione dłużej niż pół roku i mieliśmy podstawy sądzić, że ci klienci w najbliższej przyszłości do nas się nie zgłoszą. A jednak – wszystkie cztery „zawieszone” projekty „wróciły” do nas już w trakcie prac nad książką i zaczęły domagać się od nas wysiłku.

CZYTAJ

Postępy „Projektowania Przeżyć” – edycja styczniowa

Z radością udostępniamy Wam wersję cyfrową drugiego rozdziału, pod tytułem „Jak się buduje gry”. Przy okazji kilka słów o postępach w tworzeniu książki.

CZYTAJ

Prace nad „Projektowaniem przeżyć”

Tworzenie „Projektowania przeżyć” uległo pewnemu zawirowaniu. Nie tyle zespół, ile ja osobiście, podjąłem ryzyko, w nadziei pozyskania dla studia zabezpieczenia finansowego. Trochę się udało, a trochę nie. Oto moje wyjaśnienie.

CZYTAJ

Najsłabsze ogniwo

Są gry, które kochamy i nienawidzimy równocześnie. Dla mnie takim przypadkiem była „Subnautica”, którą właśnie przechodzę drugi raz. Zanim ją przeszedłem, miałem ochotę zrezygnować w połowie, bo frustracja przesłaniała pozytywne wrażenia.

CZYTAJ

Newsletter

[newsletter]

CZYTAJ

Czas i pieniądz

Projekty indie powstają w dwóch trybach: „komercyjnym” i „po godzinach”. Naszą nową stronę robiliśmy po godzinach i dlatego zajęło nam to aż dwa lata. Odsłaniamy kulisy projektu robionego za orzeszki.

CZYTAJ

home

Witaj na stronie Sieci Działalności Okołogrowej Inżynieria Wszechświetności! Robimy gry. Z jajem i na serio, łatwe i trudne, klasyczne i nowatorskie. Przede wszystkim — przyjemne, mądre i intrygujące. Piszemy o grach i wszystkim, co z nimi związane. Z równym entuzjazmem budujemy gry własne i cudze.

CZYTAJ

kramik

CZYTAJ

kontakt

Masz pomysł na grę i szukasz kogoś, kto ją dla Ciebie stworzy? Każde takie przedsięwzięcie traktujemy indywidualnie. Skontaktuj się z nami, by ustalić szczegóły. Jeżeli chcesz stworzyć grę, ale nie wiesz jak, jeżeli wiesz jak, ale nie masz z kim, jeżeli masz z kim, ale chcesz ulepszyć swoje metody, jeżeli lubisz swoje metody, ale chcesz […]

CZYTAJ

piszemy

CZYTAJ

ktorobito

Wespół:   Jacek Wesołowski       Teksty, koncepty, konsultacje, mechaniki.   Kaja Mikoszewska           Grafika, wektory, typografia i skład.   Bianka Rowińska   Praca z tekstem wszelkim.   Aleksander Spisak       Ilustracje i assety graficzne.   Łukasz Słomiński   Nuty, dźwięki i muzyka.

CZYTAJ

zrobotki

CZYTAJ

Sample Page

This is an example page. It’s different from a blog post because it will stay in one place and will show up in your site navigation (in most themes). Most people start with an About page that introduces them to potential site visitors. It might say something like this: Hi there! I’m a bike messenger […]

CZYTAJ

szukaczka