Inżynieria gier. Level design dla początkujących

Fuszerka

Tworzymy podręcznik projektowania dla początkujących. Nie ograniczając się do konkretnego gatunku rozgrywki pokazujemy, jak wypełnić grę treścią. Punktem wyjścia jest „level”, czyli dający się wyodrębnić fragment gry, taki jak misja, rozdział, quest lub plansza. W książce znajdziesz czytelne przykłady i nawiązania do istniejących gier. Dowiesz się krok po kroku, jak zbudować level, na co uważać i jakie techniki stosować, by stworzyć dokładnie takie wrażenie, w jakie mierzy.

Część 1Część 2Część 3

Fuszerka

Fuszerka

Wydaliśmy opowiadanie – pilot serialu science-ficion. W odległej przyszłości załoga statku kosmicznego złożona z wyrzutków i uciekinierów przemierza odludzia w poszukiwaniu skarbów. Nie uniknie przy tym wplątywania się w cudze sprawy. Nawet gdy rzeczywistośc zdaje się spiskować przeciwko bohaterom, nie ulegają pokusie łatwych rozwiązań.

ściągnij i przeczytaj

Czelabińsk

Czelabińsk

Wydaliśmy Czelabińsk – grę zręcznościową o zestrzeliwaniu meteorów. Meteory spadają na Ziemię, siejąc zniszczenie i zagrażając dumnemu miastu Czelabińsk. Ale Czelabińsk się nie podda! Reszta Ziemi poradzi sobie… albo nie. Do dyspozycji masz międzykontynentalne rakiety z głowicami atomowymi. Uwaga na grawitację!

zagraj za darmo

Relacja z GDC

GDC 2013

Spisaliśmy relację z Game Developers Conference 2013 – pięć części i dwa bonusy. Nasz korespondent uczestniczył w ponad trzydziestu sesjach, przeszedł się po sławnych pagórkach San Francisco i szczęśliwie nie zaziębił się od silnego wiatru wiejącego znad oceanu. Odkrył też, że Pacyfik wygląda zupełnie jak Bałtyk.

przeczytaj

Niezbędnik autora gier

poradnik

Przygotowaliśmy poradnik dla początkujących autorów gier w czterech częściach plus dodatek specjalny. Z poradnika dowiesz się, czego się spodziewać po „branży”, jak wybrać między pracą samodzielną a pracą dla kogoś, kto jest potrzebny do zbudowania gry i na czym polega praca projektanta.

przeczytaj