czytasz
o grach i nie tylko

Rozdział 9. napisany

Wraz z napisaniem tego rozdziału "Projektowanie przeżyć" stało się dłuższą książką niż "Level design". Rozdział ma prawie 21 tys. słów i jest najdłuższym z dotychczas przygotowanych. To główny powód, czemu powstawał dłużej, niż zakładałem.

Jego tytuł - "Anatomia zachęty" - właściwe mówi wszystko. Podobnie jak w "Level designie", staram się przekonać czytelnika, że w grach komputerowych nie chodzi o to, żeby były trudne lub skomplikowane, tylko żeby zachęcały do robienia określonych rzeczy w określony sposób, oferując w zamian angażujące przeżycie. W tym rozdziale skupiam się głównie na stronie teoretycznej, czyli opisaniu, z jakich części składa się zachęta i jakie są zależności pomiędzy nimi. W następnym rozdziale, poświęconym pętlom rozgrywki, podejście będzie bardziej praktyczne. Możliwe, że część materiału z rozdziału 9. przeniosę właśnie do niego, co pozwoli oszczędzić czas i uczyni tez książkę nieco zwięźlejszą. Moje podejście do niej jest takie, że powinna być tak długa, jak musi, ale nie długa. W końcu przecież chodzi o to, żeby ją potem ludzie czytali, a krótkie książki czyta się łatwiej. Ta nie będzie krótka, ale bardzo się staram, żeby mimo wszystko zmieścić się w 800 stronach.

Zawirowaniom covidowym nie ma końca. Kosztowały mnie one kilka dni przestoju. Mam jednak ten przywilej, że mnie samego choroba omija. Odnotowałem też poprawę stanu mojego wzroku i nie mam już z tej strony poważniejszych utrudnień w pracy.

Jedna rzecz, która się nie zmienia od 20 lat, czyli od czasu, gdy zacząłem pisać zawodowo, to że tekst zmienia się w trakcie pisania. Owszem, zaczynam od przygotowania konspektu i staram się go trzymać, jednak zawsze dopiero w trakcie budowania wywodu odkrywam, co w nim jest najważniejsze i w jaki sposób go opowiadać, tak żeby nie kręcić się w kółko i nie dzielić włosa na czworo. Dziewiąty rozdział jeszcze wymaga dopracowania w tym względzie, ponieważ dotyczy bardzo ważnego, a przy tym dość złożonego tematu. Opisać różnorodność zachęt w grach to tak ja opisać różnorodność akapitów w powieściach. Żeby ją okiełznać, zaufałem jeszcze bardziej niż zwykle potędze przykładu: omawiam konkretne zachęty z kilku różnych gier, wyciągam z nich wnioski, a potem uogólniam.

Jedna rzecz, z której dziś nie jestem do końca zadowolony w "Level designie", to fakt, że powołałem się w nim na wiele istniejących gier. Zaletą tego podejścia jest to, że przykłady są rzeczywiste i można je zweryfikować w praktyce. Trudność polega na tym, że gry przychodzą i odchodzą. Gier sprzed 10 lat się już nie pamięta, więc książka, która się na nie powołuje, może się dezaktualizować. Żeby tego uniknąć w "Projektowaniu przeżyć", opieram się na przykładach zmyślonych. Stopniowo przez całą książkę buduję trzy różne gry: zręcznościowych "Emigrantów", fabularną "Dezinformację" i strategiczną "Przytul żyrafę".

 
Rozdział 8. napisany
Rozdział 10. napisany

03.28
2024
17:48

 
Kmhhadece

celecoxib caps
 

03.28
2024
08:44

 
 

03.27
2024
07:27

 
CsxxsCurl

augmentin dose
 

03.27
2024
01:37

 
 

03.26
2024
07:11

 
 

03.25
2024
20:03

 
 

03.24
2024
21:18

 
 

03.23
2024
17:41

 
 

03.23
2024
00:08

 
Kmtfadece

allopurinol pill
 

03.22
2024
13:04

 
 

03.22
2024
02:09

 
 

03.21
2024
14:17

 
 

03.21
2024
04:31

 
 

03.20
2024
17:47

 
 

03.20
2024
01:50

 
CjefsCurl

diltiazem recall
 

03.19
2024
14:21

 
XthdPhype

diclofenac topical
 

03.19
2024
04:24

 
 

03.18
2024
17:55

 
Stehsaime

augmentin 625
 

03.16
2024
19:36

 
CrhcsCurl

ddavp weight gain
 

03.16
2024
13:49

 
 

03.15
2024
22:18

 
 

03.15
2024
11:47

 
 

03.12
2024
10:44

 
 

03.12
2024
05:29

 
CrhcsCurl

ddavp pre biopsy
 

03.11
2024
08:55

 
Srthvsaime

cozaar dental
 

03.11
2024
07:35

 
Kmevadece

citalopram uses
 

03.07
2024
18:01

 
 

03.05
2024
13:04

 
XtnvPhype

cephalexin dog uti
 

03.04
2024
01:37

 
 

03.03
2024
23:13

 
 

03.03
2024
20:38

 
 

02.29
2024
21:06

 
 

02.28
2024
12:10

 
 

02.28
2024
02:13

 
 

02.27
2024
11:36

 
 

02.27
2024
06:23

 
 

02.26
2024
11:27

 
 

02.26
2024
09:32

 
 

02.25
2024
13:28

 
 

02.24
2024
23:10

 
 

02.24
2024
13:46

 
 

02.23
2024
14:39

 
 

02.23
2024
10:19

 
 

02.22
2024
19:12

 
 

02.22
2024
10:27

 
 

02.06
2024
08:20

 
neo-synephrine

I simply could not go away your web site prior to suggesting that I really enjoyed the standard info a person supply on your guests Is going to be back incessantly to investigate crosscheck new posts
 

01.23
2024
16:36

 
Utnvveway

sildenafil 120 mg
 

06.28
2023
18:27

 
Richard

Thank you very much for the information, it helped me a lot. http://www.yogurtys.com/2014/01/make-it-a-party-in-your-freezer-with-froyo2go-pints/
 

12.17
2022
14:59

 
Generate High-Quality Posts

Experience the full power of an AI content generator that delivers premium results in seconds. 100% uniqueness,7-day free trial of Pro Plan, No credit card required:). Click Here:👉 https://stanford.io/3V6fSRi
 

12.09
2022
13:21

 
Content Generator

Artificial intelligence creates content for the site, no worse than a copywriter, you can also use it to write articles. 100% uniqueness :). Click Here:👉 https://bit.ly/3iPPltW
 

12.03
2022
19:44

 
Content Generator

Artificial intelligence creates content for the site, no worse than a copywriter, you can also use it to write articles. 100% uniqueness, scheduled posting to your Wordpress :). Click Here:👉 https://stanford.io/3FXszd0
 

11.26
2022
22:05

 
Content Generator

Artificial intelligence creates content for the site, no worse than a copywriter, you can also use it to write articles. 100% uniqueness, scheduled posting to your Wordpress :). Click Here:👉 https://stanford.io/3FXszd0
 

11.17
2022
10:44

 
Content Generator

Artificial intelligence creates content for the site, no worse than a copywriter, you can also use it to write articles. 100% uniqueness :). Click Here:👉 https://stanford.io/3FXszd0
 

10.23
2021
03:23

 
buy anabolic online

Thanks for the good article, I hope you continue to work as well.Спаситель на продажу
 

a Ty co sobie myślisz?